{ "title": "Birleştir Formülü", "image": "https://www.formul.gen.tr/images/Birlestir-Formulu-78.png", "date": "21.01.2024 12:24:31", "author": "irfan özen", "article": [ { "article": "
Birleştir Formülü: excel çalışma sayfasında, birden fazla hücrenin tek bir hücrede birleştirilmesini sağlar, örnek olarak a1 hücresinde bulunan isim ile b1 hücresinde bulunan soyadını ister a1 ister b1 veya istenirse daha farklı bir hücre içerisinde her iki öğenin tek bir hücre içerisinde görüntüler. Birleştir formülü =BİRLEŞTİR(A2&\" \"&C2) şeklinde uygulanır. Bu durumda iki hücrede bulunan veriler aralarında boşluk olacak şekilde farklı bir hücrede birleştirilir. Birleştirme formülünü aynı şekilde kullanarak diğer hücrelerdeki verilerin hepsini tek bir hücrede birleştirebileceğimiz gibi, satırlarda bulunan farklı değerleri sütunların aşağısına doğru ayrı hücrelerde birleştirmek mümkün olabilecektir.

Birleştirme Formülünde Dikkat Edilecek Hususlar:=BİRLEŞTİR(B4&\" \"&C4) formülde yer alan ve hücre adı ve & işaretinden sonra gelen“boşluk“tırnak işareti kullanıldığı zaman birleşen hücrelerdeki verilerin arasına boşluk bırakır. Örneğin: “Vergi Dairesi” şeklinde olur. Şayet boşluk konulması istenmiyorsa bu durumda birleştirme formülü =BİRLEŞTİR(B4&C4) şeklinde olacaktır. Örneğin: “VergiDairesi” şeklinde olur.

Birleştirme Formülü ile Çoklu Hücreleri Birleştirme: yine =birleştirme formülünü kullanarak ikiden fazla hücreleri birleştirmek mümkün olmaktadır. Örneğin =BİRLEŞTİR(B2&\" \"&C2&\" \"&D2&\" \"&E2&\" \"&F2) formülünde olduğu gibi burada b2, c2, d2, e2 ve f2 hücreleri tek bir hücrede aralarında boşluk oluşturacak şekilde birleşme yapmaktadır. Mesela bu satırdaki hücreler birbirini takip eden sayılar kümesinden oluşsa bu tek bir hücre içinde 10 20 30 40 50 şeklinde olur. Örneğin bir sütunda alt alta kişi isimleri diğer sütunda ise yine alt alta bu kişilere ait telefon numaraları olsun. Bu birleştirme formülünü kullanarak ilk önce bir kişinin adı ve telefon numarasını üçüncü bir sütunda birleştirir, birleştirdiğimiz hücrede oluşan + işaretini mausla aşağı doğru çektiğimizde excelin kopyalamadaki bu kolaylığı sayesinde diğer hücrelerinde hizalarındaki sütunda alt alta otomatik olarak birleştiğini görürüz.
" } ] }